reklama

Test: Zápas v lehké váze TLD STAGE vs. Fox PROFRAME

Autor: Oskar Jančík, kategorie: Test, vydáno: 25.3.2024

Jezdím v integrálce i na enduro a emtb. Když jsem v sezóně 2021 zvládl rozbít dvě malé helmy za cca tři měsíce řekl jsem si dost. Přece jen rychlost na enduru je stejná, jako na sjezďáku a emtb je sjezďák s motorem. Přenesl jsem se přes zvednutá obočí a posměšky nekamarádů a s vědomím, že hlava je důležitá prostě jezdím ve velké helmě.

Kolečko navíc? Ne, díky!

Více ježdění rovná se více opotřebení. Už několik sezón vozím Fox PROFRAME, jednu jsem rozsekal, druhou vybydlel, třetí je na konci svého životního cyklu. Tak co, čtvrtý Proframe v řadě? Nemám důvod měnit co funguje, ale hoši ve Foxu z pro mě nepochopitelného důvodů přidali k helmě štelovací kolečko vzadu. Nechápu, opravdová integrálka přece tohle nepotřebuje. 

Naštěstí jsou na trhu pořád ještě starší modely bez kolečka, tak není třeba zoufat. Anebo nezkusit i něco jiného...

   

Menší XL

Troy Lee Stage stejně jako Fox Proframe není žádná novinka, tvarově hodně připomíná D2 a D3, které mi byly vždycky nedostupné. Nejde ani tolik o cenovku, ale jejich skořápky byly prostě vždycky menší než moje hlava.

Stage slibuje ve velikosti XL-XXL velikost 60-63cm. Ve srovnání s XL Proframe je Stage menší, Proframe nabízí skořepinu v XL 61-64cm. Fit je hodně individuální věc, srovnávat padnutí použité integrálky s novou je blbost. Trocha ladění vnitřních vycpávek a helma sedí krásně.
Proframe je dole trochu víc otevřená helma. Její dospělou sestru Rampage vozím na sjezďáku a tu je potřeba pořádně roztáhnout, když jde hlava dovnitř. Já mám prostě na krku pořádný květák.
Troyova Stage je v tomhle podobná Foxove Rampage. Ale uši vás bolet nebudou.
Stage má hezčí pytlík na helmu se síťkou, s Proframem dostanete pytlík obyčejnější. Celkem tři velikosti vycpávek mají obě helmy.

 

Rozdíl? Vlastně jen kšilt

Nebudu počítat větrací otvory, je jich tak nějak stejně. Obě helmy větrají dobře, a výrazně lépe než jakákoli otevřená helma ještě před pár lety. Obě mají fidlocková zapínání a Mips. Stage má zvedací kšilt, takže pokud jedete s brýlema pod kšiltem nahoru, jde to. Proframe má kšilt pevný, tam se brýle vejdou jenom blbě.

Stage se neomlátí

Další benefit Stage je ochrana zadní spodní hrany helmy. Často vezu helmu do kopce na řídítkách. I když si budete dávat pozor, zcela jistě vám korunka vidlice vyklepe z okraje PROFRAME helmy trochu polystyrenu. Stage má v těch místech nějaký tvrdoplast, který taky přispívá k onomu tuhému pocitu ze spodní části helmy.

  

Lehká a lehčí

Hmotnosti na papíře vyhrává Stage (690g M/L) , Proframe (770g M).Ve velikostech XL/XXL ukázala váha 780g Stage a 870g u Proframe. Ke cti Stage musím dodat, že nálepka uvnitř helmy hlásá váhu XL-XXL 785g. 5 gramů rozdílu přičítám menším vycpávkám. Obě helmy maji DH certifikaci.

Na hlavě? Srovnatelné

A jízdní dojmy? Proframe dává pocit větší helmy, podbradek je dál od obličeje. Stage je o něco menší a blíže k hlavě. Proframe má masivní větrací otvory pod kšiltem a mezi hlavou a helmou lépe cirkuluje vzduch, helma je i opticky větší.
Ani jedna nenabízí vypolstrovaný pokojíček, odhlučnění a pocit nesmrtelnosti dospělé DH helmy. Ale pokud je neplánovaně bikepark v cestě, bát se nebudete.

A kdo vyhrál?

Fičury vycházejí tak nějak nastejno, jak popsano výše, DH certifikaci, Fidlock i Mips mají obě.
Pokud odhlednéme od starších zásob Proframe, je Stage poslední lehkou integrálkou bez stahovacího kolečka. Jestli je nejdůležitější parametr hmotnost, tak je vítězem jasně Stage.

No a u mě je to takhle:
Proframe se posunul do pozice helmy pro špatné počasí a Stage je teď, jak říkají kluci americký "my daily driver".

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 25.3.2024 - 9:26

    Nevim jestli si tohle cte nekdo z redakce, ale nechtelo by to obcas vydat i clanky co nejsou placenou reklamou? Treba to co se delo o vikendu na Crankworx? Apod?

    • profilová fotka Keli 25.3.2024 000 15:38

      Co je na tomto konkrétním článku za reklamu? Obě helmy si Oskar koupil za vlastní peníze, napsal srovnání bez jakéhokoliv honoráře...
      Ad Crankworx nevím, co se tam dělo. Ty evidentně ano, takže nám může přispět článkem podobně jako Oskar. Myslím, že ti komunita okolo DK bude vděčná. Díky.

      • anonymní uživatel Kouledopcom 26.3.2024 - 14:30

        Byla tam veliká předváděčka nových e-motorů od Boshe zaměřených na dirt a slopestyle.

        • anonymní uživatel M 26.3.2024 - 15:47

          Jsi drzý čert !

  • profilová fotka Marek Vodrážka 25.3.2024 - 10:13

    Ano, taky doufám, že team reportérů na místě mluvil se všemi dotčenými a přinese pikantní detaily ze zákulisí. Hlavně bych chtěl vědět, jaké vybrané delikatesy se podávaly v tom bufetu, kam závodníky nepozvali. A jestli redakce ochutnala a jestli opravdu bylo o co stát.

  • anonymní uživatel Lukáš (lukstet (a) gmail.com) 25.3.2024 - 11:47

    Jezdím stejně jako on s brýlemi uvnitř, co nějaké tipy jak dosáhnout nemlžení :D Určitě toho má najeto víc jak já, který to vozí jen v bikeparku

    • anonymní uživatel Ádoš 25.3.2024 - 12:01

      tohle je vcelku "neřešitelný problém hoši!" (Luboš - oprava Lakatoše). Mě ty sprejíky nikdy moc nefungovaly a ve finále nejlíp zabrala stará rada potapěčů, naflusat si na skla. Možná je v dnešní době už na trhu něco lepšího než sliny :-) ale dekádu zpět spreje fungovaly tak napůl. Některé dělaly vyloženě film na skle, což nechceš.

      • profilová fotka Marek Vodrážka 25.3.2024 - 12:20

        když mi pošťák dovalil armegy, tak se kolega motokrosař divil, co to mám za šmejd, že to nemá dvojitý skla. A že prý jedině dvojitý skla se nemlží. Ale nevim, nezkusil jsem, protože kdyby to bylo tak zázračný jak tvrdil, tak by přece jednoduchý skla už snad ani nemohly existovat.

        • anonymní uživatel daywak (daywak (a) gmail.com) 25.3.2024 - 12:32

          Vozím dvojitá skla a fakt se to nemlží.

          • anonymní uživatel Ádoš 25.3.2024 - 12:35

            ano, máte pravdu. Dvojitá skla hodně pomůžou. Já mám ještě nějaký starý Oakley Crowbar.

          • anonymní uživatel Gabosh 25.3.2024 - 12:47

            On se ale ptá, jestli se nepletu na dioptrické brýle ve velkých brýlích. Jediná rada je dlouho nestát zpocený a jet dolů a to se za chvilku odmlží:):) ty brýle otg 100% jsou vcelku ok, v bikeparku nemám problém, na trailu minimální. Nebo kamarád má tu dioptrickou vložku do velkých brýlí..on je spokojený. Není to drahé, možná též zkusím..jen se mě to zdá dost daleko od zornic..a s astigmatismem netuším, jestli pak vidění není dost zkreslené...(Na lyžích jsem raději slepá..:) tam je to nepoužitelné.. mlží se neskutečně...)

      • anonymní uživatel @Ados 26.3.2024 - 14:19

        Diky za tip. Hned jak te potkam, naflusu ti na skla!

  • anonymní uživatel Strejda 25.3.2024 - 12:44

    ...letos, prvně v životě jsem si pořídil integrálku a po hoodně přemýšlení (jestli to neni zbytečný) i brejle (obé o Leatt - dokonce prej neprůstřelný) s dvojitým sklem...jsem nadšenej, oproti normál brýlím (který stály víc než tyhle) jsem vlastně vůbec nevěděl že je mám...mlžení ani náznak...a k tomu plivání: no hele máš na hlavě prvně integrálku a prostě zapomeneš ;-)

  • anonymní uživatel Kroutič 25.3.2024 - 15:29

    Integrálku bez kolečka už bych nechtěl.

    • anonymní uživatel Strejda 25.3.2024 - 15:49

      Jen moje zkušenost: ,,celej život" UVEX ( i na lyžích) a kolečko vždycky přežilo helmu. Teď k ježíšku Leatt 3.0 a kolečko se rozbilo už při prvních tréninkových nasazeních doma. Věděl jsem že to prodávají náhradní, tak jsem byl v klidu. A že to jako vyndám, co je na tom, vycvakneš jen dva šteftíky a je to. A pošlu jim to v obálce bez helmy, kterou měnit nechci. Zkrátim to, při pokusu o vycvaknutí to prasklo hned u štěftíku, noo tak to musel strejda koupit za svý nooo...naštěstí to stojí ,,jen" 3 kila...už ani ty kolečka nejsou co bejvaly!! P.S. ale nelekej se , tohle píše někdo komu u novýho kola upadly postupně z tisícíhranu obě kliky , naštětsí na rovině....už nikdy nechci slyšet větu ,,tohle jsme ještě neviděli". Takže běžnýmu smrtelníkovi se nový kolečko určitě nepokazí.

    • anonymní uživatel Roman 26.3.2024 - 20:54

      Mám to přesně naopak. Moje nejoblíbenější helmy kolečko nemají. A hlavně se mi nestalo, že by kolečko nepovolilo, nebo se systém nevytrhl při pořádném pádu.
      Naštěstí 90% času vozím dropframe a v létě to přežiju ve speedframe. Kdyby kolečko k něčemu bylo, tak už ho mají na MX:)

      • anonymní uživatel PTBack 26.3.2024 - 21:54

        jaja, řekl bych, že integrála se sundává mnohem častěji než normální helma a z tý přehřátý hlavy to většinou člověk co nejrychleji sundá. A ještě se točit s kolečkem... To samý při nasazování. Nikdy jsem teda integrálu s kolečkem neměl a helma mi vždycky seděla parádně. Ale jako jestli chce někdo kolečko, ať ho klidně má. Já se kvůli tomu hádat, posílat do pr... a tak nebudu :D

  • anonymní uživatel Strejda 27.3.2024 - 11:27

    ..tuším že plnohodnotný helmy mají pořádný vycpávky, proto není třeba kolečko...ale tahle moje trojkombinace a k tomu hlava jak tykev by se bez něj asi neobešla...a jestli se ti to nelíbí tak jdi víš kam vid? :-)))

  • anonymní uživatel Kroutič 28.3.2024 - 3:06

    Mám kolečka i na botách a hlava mi roste a plaskne podle toho jaký je počasí a jak moc chlastám.

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí